Βελτιωμένη σχεδίαση Melett
Λόγω της έγκρισης τύπου όταν ένα σχέδιο έχει εγκριθεί από τον κατασκευαστή του οχήματος, το τούρμπο ΟΕΜ δεν μπορεί να παρεκκλίνει από αυτό το αρχικό εγκεκριμένο σχεδιασμό, χωρίς να γίνει αναθεώρηση της άδειας.
Η Melett δεν περιορίζεται από την έγκριση τύπου και όπου είναι δυνατόν ενσωματώνει βελτιώσεις στο αρχικό σχέδιο και χρησιμοποιεί αναβαθμισμένα τμήματα.
Εδώ έχουμε μερικά παραδείγματα:
BV/KP31/35/39 Thrust Flinger - Βελτίωση σχεδιασμού με Twin Ring
Όλα τα Melett KP35 / 39 CHRA του έχουν αναβαθμιστεί από μονά σε twin ring για τη βελτίωση της στεγανοποίησης
Η original σχεδίαση του single ring ήταν επιρρεπείς σε διαρροές λαδιού στο συμπιεστή λόγω της κακής στεγανοποίησης του εμβόλου. Όλα τα Melett KP35 / 39 συγκροτήματα πυρήνα αναβαθμίστηκαν από single σε twin ring comp για τη βελτίωση της στεγανοποίησης.
BV/KP31/35/39 – 360° Thrust Bearings σε αντικατάσταση των 180°
Η αρχική σχεδίαση του BV / KP35 / 39 thrustbearing ήταν 3 pad ανά 180 μοίρες . Λόγω της ανοικτής περιοχής του thrustpadη κατακράτησης λαδιού ήταν ένα θέμα. Σε νεότερες εφαρμογές turbo ΟΕ, αυτό έχει αντικατασταθεί με το σχεδιασμό 360 μοιρών, με αποτέλεσμα την καλύτερη πίεση λαδιού και λίπανση. Η Melett μόνο χρησιμοποιεί το σχεδιασμό 360 μοιρών thrustbearing σε όλα τα BV / KP35 / 39 συγκροτήματα πυρήνα, δίνοντας στο turbo μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Melett Part No. 1303-035-321
GT15-25 Thrust Bearings – Βελτιωμένο σχέδιο Thrust
- Πυροσυσσωματωμένο Χάλυβα
- Επικάλυψη χαλκού
- Χρησιμοποιείται μέσα στης δεκαετίας του 90- 2003
- Πρεσαριστό κράμα ορείχαλκου
- Χρησιμοποιείται μέχρι 2002-2006
- Μικρά thrust pads
H αντικατάσταση της Melett για τα δύο αυτά έδρανα είναι 1102-015-324
Πρώτη Γενιά
Δεύτερη Γενιά
Βασικά Σημεία:
- Η Garrett δεν μπορεί να κάνει οποιεσδήποτε αλλαγές απευθείας στην έγκριση τύπου
- Η Melett χρησιμοποιεί μόνο τα τελευταία σχέδιας σε όλα τα CHRA
- Θερμής σφυρηλάτησης σχεδιασμός – όχι πυροσσυσωμάτωση.
Το 2003-2005 η Garrett κινήθηκε προς τη χρήση διαδικασία θερμής σφυρηλάτησης ώστε να βελτιώσει την ακρίβεια στην κατασκευή (Η θερμή σφυρηλάτηση παράγει ένα πιο ισχυρό κενό με την εκ νέου αναδιαμόρφωση του κόκκου του υλικού στο τελικό σχήμα και επιτρέπει επίσης τη χρήση ενός υψηλής αντοχής κράματος). Ένα σκληρότερο υλικό με πυρίτιο, το οποίο δρά σαν μια αντικολλητική επιφάνεια, χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια και άλλαξε επίσης τον σχεδιασμό του thrustpad για διαφορετικές απαιτήσεις.
H Melett χρησιμοποιεί το thrust bearing 1102-015-324 σε όλα τα GT15-25 συγκροτήματα πυρήνα
Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά στο thrust bearing που είναι σημαντικά για τη λειτουργία και τη ζωή του turbo, αυτά περιλαμβάνουν: θύλακες λαδιού, το μέγεθος και το φινίρισμα, ακόμη και αν αυτό που φαίνεται να είναι γρατσουνιές στην επιφάνεια στη GT15-25. Αυτά έχουν πραγματικά σχεδιαστεί για το προϊόν ώστε να αυξήσει την κατακράτηση λαδιού στην επιφάνεια, η οποία θα κρατήσει το λάδι στο thrust bearing για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό βοηθά στη μείωση της φθοράς σε κρύες εκκινήσεις.
K03/4 Thrust Bearing - Melett Hot Forged vs OE Stamped
Τα πρωτότυπα thrust bearing K03 / 4 παράγονται με τη διαδικασία ταινίας πρέσαριστού σταμπώματος (stamped strip) , εντούτοις, η Melett αντικαθιστά τα K03 / 4 thrust bearing που παράγει με θερμής σφυρηλάτησης, δημιουργώντας ένα πολύ ισχυρότερο thrust bearing.
Οπότε, τι σημαίνει αυτό;
Stamped Strip – αφορά το στάμπωμα των αρχικών ακατέργαστων τεμαχίων από μία λωρίδα ορείχαλκου και χρησιμοποιείται για μικρότερα thrust bearing. Η μέθοδος αυτή περιορίζει την αντοχή του υλικού όμως θα πρέπει να ζυγίζεται έναντι της ζωής του εργαλείου σφράγισης, μια αύξηση της αντοχής στο υλικό προκαλεί μια μείωση στη διάρκεια ζωής του εργαλείου
Hot Forging(Θερμή Σφυρηλάτηση) – είναι μια πιο σύγχρονη μέθοδος παραγωγής Thrustbearing. Ένας κορμός υψηλού εφελκυσμού υλικού από ορείχαλκο θερμαίνεται σχεδόν στο σημείο τήξη και στη συνέχεια πιέζεται σε ένα καλούπι για να μορφοποιηθεί . Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι το υλικό πιέζεται στο σχήμα του τελικού προϊόντος και το υλικού που χρησιμοποιείται μπορεί να είναι πολύ υψηλότερης αντοχή από τα σταμπωτά υλικά. Οι πρόσφατες βελτιώσεις στα turbo έχουν αυξήσει τις πιέσεις στην επιφάνεια του thrust, ως εκ τούτου, πολλοί κατασκευαστές turbo έχουν μετακινηθεί στη κατασκευή θερμής σφυρηλάτησης εδράνων κατά την τελευταία δεκαετία. Όπου είναι δυνατόν η Melett χρησιμοποιεί τη μέθοδο της θερμής σφυρηλάτησης διότι πιστεύουμε ότι παράγει ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας.
Μόνο η Melett χρησιμοποιεί τελευταίας σχεδίασης thrust bearin σε όλα τα CHRA
GT15 Journal Bearing- Αρχικός Σχεδιασμός
1η Γενιά ρουλεμάν λεπτού άξονα μικρής έκτασης.
Παρέχει μικρότερη αντίσταση που σημαίνει αυξημένες ταχύτητες
2ης γενιάς ευθέος αξονικού εδράνου με μεγάλη έκταση, που χρησιμοποιούνται κυρίως σε μεγαλύτερες εφαρμογές.
Υπάρχουν δύο αρχικά σχέδια για τα journal bearing στη GT15 με τις πιο σημαντικές διαφορές να είναι το μήκος της εσωτερικής επιφάνειας εδράνου.
GT15 / 17 λεπτού άξονα τούρμπο:
Original GT15 bearing (OE No 433123 – 0002 / Melett No. 1102-015-100):
- μικρότερο μήκος εσωτερικής επιφάνειας έδρασης στην πλευρά του συμπιεστή.
- μεγαλύτερο μήκος στη πλευρά του στροβίλου.
Στη νέα γενιά τούρμπο, το βελτιωμένο έδρανο (Melett Νο. 1102-015-104):
- Η εσωτερική επιφάνεια έδρασης έχει μεγαλύτερο μήκος και στις δύο πλευρές.
- το υλικό είναι διαφορετικό.
- τα αυλάκια του λαδιού και οι οπές διαφέρουν ελαφρώς.
Αυτό το ρουλεμάν χρησιμοποιείται επίσης στη γκάμα GT15-17 και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντικαταστήσει το παλιό στυλ έδρασης.
GT20/25 straight shaft turbos:
Στις μεγαλύτερες τουρμπίνες της τάξης VΝΤ:
- το έδρανο (Melett No. 1102-015-101) έχει μεγαλύτερο εσωτερικό μήκος επιφάνειας έδρασης (από το 1102-015-104) και στις δύο πλευρές.
- Στη δεύτερης γενιάς, το έδρανο αυτό δεν έχει αλλάξει διαστάσεις αλλά το υλικό που έχει βελτιωθεί.
GT15 Journal Bearings – Βελτιώσεις:
Τα journal bearing στη GT15 βελτιώθηκαν, προκειμένου να αυξηθεί το μέγεθος της επιφάνειας αλλά και για τη βελτίωση του κράματος ορείχαλκου που χρησιμοποιείται για τα έδρανα. Όπως και με τα thrust bearing που περιέχουν πυρίτιο για βελτιωμένη λίπανση (παρόμοιο λόγο για τη χρήση του τεφλόν σε αντικολλητικά τηγάνια).
2η Γενιά ρουλεμάν λεπτού άξονας με μεγαλύτερες επιφάνειες από την προηγούμενη έκδοση.
Σχεδιασμένο για χαμηλού ιξώδους λιπαντικά. Αντικαθιστά τα έδρανα 1102-015-100.
Αυτές οι πληροφορίες προορίζονται ως γενικός οδηγός. Είναι σημαντικό να προσδιορίσει ποια έδρανα είναι στο turbo όταν απογυμνωθούν και αντικατασταθούν με το ίδιο στυλ. Ο ευκολότερος τρόπος για να προσδιορίσει το έδρανο είναι με τη μέτρηση από την πλευρά του προσώπου ξεκινώντας από την εσωτερική πλευρά του εδράνου.
GT15 Πλάκα Στεγανοποίησης - Extra Νεύρα Ενίσχυσης
Οι πλάκες στεγανοποίησης είναι επιρρεπείς σε προβλήματα γύρω από τη διάμετρο της φτερωτής συμπιεστή, για να βελτιωθεί η αντοχή της πλάκας στεγανοποίησης – σφράγισης η Melett 1102-015-300 πλάκα έχει σχεδιαστεί ώστε να ενσωματώνει επιπλέον ενισχυτικά νεύρα για να βοηθήσει στην πρόληψη βλαβών.
GT15-25 Λεπτοί Άξονες - Αυξημένη Ακτίνα για τη Μείωση του Στρες
GT15 Συναρμολόγηση Ακροφυσίου – Στιβαρός Σχεδιασμός Πτερυγίων
Κατά τη διάρκεια της αναθεώρησης του σχεδιασμού του συγκροτήματος ακροφυσίων GT15 οι μηχανικοί της Melett κατέληξαν στο συμπαγή σχεδιασμό πτερυγίων για το δαχτυλίδι ακροφύσιο 753.420 GT15, παρά τον αρχικό σχεδιασμό συγκολλημένης μεταλλικής ταινίας, ήταν η προτιμητέα οδός για τη δευτερογενή αγορά παρέχοντας μια ισχυρή επισκευαστική λύση.